Monday, April 6, 2015

Blue and pinstripes (self-made pants) – Azul e risca-de-giz (calças feitas por mim)

Hi dear readers and friends, how was your Easter? Mine wasn't the best, I must say, with my father in the hospital waiting for the doctors to schedule his surgery (he had an Achilles tendon rupture last Thursday and due to the holiday season, his surgery was postponed). This is what I wore to go visit him at the hospital yesterday and from there we went to visit my father-in-law who is also ill… Oh well, better days will come I guess. Today I'm spending the day at home and hopefully I’ll get some sewing done which always cheers me up. My 70’s inspired faux suede coat is almost finished (I still have to sew the sleeves and set them in) but I haven’t decided on the buttons yet… The options are: classic bone buttons (from my stash), metal snaps (I have yet to buy a piercing tool if I want to use them though, I can’t find mine anywhere) or golden dome buttons (need to buy them if this is my final choice), like a certain Gucci suede coat that I've been eyeing. 

See you next time, guys! Thanks for reading! 

--- 

Olá queridos amigos e leitores, como foi a vossa Páscoa? A minha não foi das melhores, com o meu pai no hospital à espera de ser operado (na quinta-feira rompeu o tendão de Aquiles e por causa das férias da Páscoa ainda está à espera que lhe marquem a cirurgia). Este conjunto foi usado ontem para o ir visitar ao hospital e delá seguimos para visitar o meu sogro que também está doente,… Enfim, melhores dias virão, com certeza. Hoje ficámos em casa e vou aproveitar para costurar um bocado, o que sempre me anima um pouco. O meu casaco de imitação de camurça estilo anos 70 está quase feito (falta costurar as mangas), mas ainda não me decidi quanto aos botões,… As opções são botões clássicos de osso (esses tenho-os), molas de pressão (se for esta a decisão preciso de comprar um furador, não encontro o meu em lado nenhum) e por último botões dourados em “meia-bola” inspirados num casaco de camurça Gucci que vi na Net (esses teria de comprá-los).
Então até à próxima e obrigada por aparecerem por aqui!

Facebook / Bloglovin / Instagram


(All photos by me)
(Todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!