Thursday, March 26, 2015

Drapey coat (self-made) worn with sand-white leather dress – Casaco descontraido (feito por mim) e vestido de napa cor-de-areia

Spring, where are you? We woke up to a cold rainy day (at least the wind has calmed down for now); who would have guessed the weather would be like this a few days ago when the temperatures were warm enough to go to the beach? 

I made this coat out of a boucle knit fabric back in 2011 (It took me one afternoon to make it - click here for the sewing review, if you’re interested). It was packed and ready to be stored away until next fall, along with most of my chunky knit sweaters, but it’s still wearable in this weather so I pulled it out again. Under the coat I’m wearing a sand-white leather-look dress (new), layered over a thin turtleneck top. Black knee-high suede boots, a snake print silk scarf and yet another mini-bag complements the outfit, along with some simple jewelry. 

Hope you guys are having a wonderful day! 

Facebook / Bloglovin / Instagram 
--- 

Primavera, diz-me por onde andas,… Por aqui não é com certeza e ninguém diria que o tempo ia virar desta maneira há uns dias atrás, quando esteve calor suficiente para ir à praia. 

Fiz este casaco em 2011 utilizando uma malha bucle em verde-tropa. Demorei apenas uma tarde a fazê-lo (podem ver o artigo de costura aqui), pois é bastante simples e rápido de confecionar. Já o tinha junto com os camisolões de lã grossa, prontos para guardar até ao próximo inverno, mas com este tempo fui busca-lo de novo. Por baixo do casaco tenho um vestido de napa cor-de-areia (novo), que por ser de manga curta teve de ser usado por cima de uma sweater fininha de gola alta. Botas de camurça pelo joelho, um lenço de seda padrão cobra e mais uma “mini-bag” complementam o conjunto, juntamente com alguma bijutaria simples.
Espero que estejam a ter um ótimo dia!

Facebook / Bloglovin / Instagram 



(all photos by me)
(todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!